تنگی مجرای چیست

تنگی مجرای در زنان و مردان و آقیان و کودکان درمان قطعی این بیماری چگونه است

تنگی مجرای چیست

تنگی مجرای در زنان و مردان و آقیان و کودکان درمان قطعی این بیماری چگونه است

زگیل تناسلی چیست

زگیل های معمولی می توانند در هر نقطه از بدن ظاهر شوند ، اما زگیل تناسلی فقط در ناحیه تناسلی ظاهر می شود. اندام هایی مانند لگن ، واژن ، آلت تناسلی یا مقعد (به زگیل مقعدی زگیل مقعدی نیز گفته می شود). زگیل های معمولی در قسمت های مختلف بدن (مانند پوست دست) معمولاً یک واحد را تشکیل می دهند ، اما زگیل های آکنه در صورت عدم درمان جامع می توانند به صورت گروهی ظاهر شوند و تعداد آنها بیشتر شود. زگیل های تناسلی به شکل گنبد نیستند ، بلکه از سطح پوست بالا آمده و صاف می شوند. رنگ آن معمولاً بسیار نزدیک است ، مانند صورتی یا قهوه ای روشن. رنگ این زگیل ها با گذشت زمان می تواند تغییر کند. بد نیست بدانید که با از بین رفتن زگیل تناسلی ، رنگ آن ناحیه از پوست به حالت اولیه باز می گردد.

درمان قطعی زگیل تناسلی زنان

بر اساس مطالعه ای که در مجله دانشکده پزشکی اصفهان منتشر شد ، تاکسون حذف زگیل تناسلی با لیزر CO2 برای درمان زگیل تناسلی تقریباً دو برابر سرما درمانی است.

میزان عود زگیل تناسلی در افرادی که درمان با لیزر را ترجیح می دهند کمتر از افرادی است که تحت کرایوتراپی قرار می گیرند. به بیان ساده ، فواصل طولانی تری از کرایوتراپی اغلب برای برداشتن این زگیل های تناسلی مورد نیاز است و گاهی اوقات این روش م notثر نیست ، اما استفاده از لیزر در اولین جلسه این زگیل ها را از بین می برد و دیگر بر نمی گردند.

زگیل تناسلی چقدر شایع است؟

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) گزارش می دهد که عفونت با HPV ، ویروسی که باعث ایجاد این نوع زگیل تناسلی می شود ، یک STD شایع تر (عفونت منتقله از راه جنسی) است.

 

گفته می شود که تنها 10 درصد از افرادی که با HPV تماس می گیرند دچار زگیل تناسلی می شوند و بسیاری از افراد مبتلا به عفونت HPV هستند اما هیچ علامتی ندارند. بسیاری از انواع ویروس ها توسط سیستم ایمنی فرد محدود می شوند و از بین می روند.

 

CDC تخمین می زند که از هر 100 بزرگسال جنسی 1 نفر حداقل یک زگیل تناسلی دارد.

 

 

 

هشدارهای مربوط به زگیل تناسلی ناشی از HPV

 

زگیل های HPV معمولاً درمان نمی شوند.

 

با این حال ، داروهایی وجود دارد که می توانند برای از بین بردن زگیل روی پوست استفاده شوند. این شامل حذف سالیسیلیک اسید برای زگیل های معمولی است که می توان بدون نسخه (OTC) به آن اضافه کرد.

 

 

چرا زگیل تناسلی ظاهر می شود؟

از آنجا که زگیل تناسلی بیماری های پوستی منتقله از راه جنسی است ، زمانی ایجاد می شود که یک فرد سالم با فرد آلوده رابطه جنسی داشته باشد. این ویروس بسیار مسری است و از طریق تماس پوستی منتقل می شود. بسیاری از افرادی که تجربه جنسی داشته اند می توانند در معرض این ویروس قرار بگیرند ، اما سیستم ایمنی بدن آن را به سرعت از بین می برد. اگر ویروس به هر دلیلی در بدن باقی بماند ، ماه ها علائم خود را نشان نمی دهد. پس از آن ، آنها به عنوان زگیل برجسته روی پوست ناحیه تناسلی یا مقعد ظاهر می شوند. این زگیل ها که هم رنگ پوست هستند نه خیلی روشن هستند و نه خیلی تیره و شبیه گل کلم هستند.

فشار کم خطر HPV

نوع کم خطر HPV فقط باعث زگیل های واژن (تناسلی) ، زگیل های مقعدی و غیر دهانی و انواع معمولی زگیل ها در سراسر بدن می شود. این زگیل ها عفونت خاصی ندارند یا مشکلات خاصی ایجاد نمی کنند و معمولاً در حدود 18-24 ماهگی خود به خود برطرف می شوند.

 

انواع HPV کم خطر شامل 6 ، 11 ، 40 ، 43 ، 44 ، 53 ، 54 ، 61 ، 72 و 73 است.

 

نوع HPV پرخطر

این نوع HPV می تواند مشکلاتی غیر از زگیل تناسلی ایجاد کند. یکی از کشنده ترین بیماریهای ناشی از این نوع HPV سرطان دهانه رحم ، واژن و مقعد است که سالانه بسیاری از مردم در سراسر جهان با آن روبرو می شوند. سرطان دهانه رحم سومین نوع شایع سرطان در جهان است. متعلق به زنان جهان است.

زگیل تناسلی در مردان و زنان خفیف است

زگیل تناسلی شایع ترین بیماری های مقاربتی است. متأسفانه ، بسیاری از مردان و زنان اطلاعات چندانی از این بیماری شایع و مسری ندارند و اغلب متوجه می شوند که این بیماری در زمان ابتلا به آنها وجود دارد و گاهی اوقات مدت زیادی پس از آلوده شدن آنها وجود دارد.

 

از طرف دیگر ، استفاده از کاندوم محافظت کافی برای جلوگیری از زگیل تناسلی را انجام نمی دهد. در اصل ، هیچ تفاوت واضحی برای تعیین شدت زگیل تناسلی وجود ندارد ، اما اگر بخواهیم آستانه ای برای شدت زگیل تناسلی داشته باشیم ، باید عوامل متعددی را در نظر بگیریم. NS

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد