تنگی مجرای چیست

تنگی مجرای در زنان و مردان و آقیان و کودکان درمان قطعی این بیماری چگونه است

تنگی مجرای چیست

تنگی مجرای در زنان و مردان و آقیان و کودکان درمان قطعی این بیماری چگونه است

بیماری پلاک پیرونی چیست

بیماری پیری ناشی از پلاکی در زیر آلت تناسلی است که باعث انعطاف آلت تناسلی در هنگام نعوظ می شود.


پلاک پیروئید می تواند به دلیل آسیب به آلت تناسلی و / یا عوامل ژنتیکی باشد. با این حال ، علت دقیق بیماری پیرونی ناشناخته است.


بعید است بیماری پیری خود به خود از بین برود و حتی ممکن است با گذشت زمان بدتر شود.


ذات الریه چقدر شایع است؟

تخمین زده می شود که بین 3 تا 9 درصد از مردان بالغ در سراسر جهان به ذات الریه مبتلا هستند ، اما آنها به دلیل خجالت با پزشک خود صحبت نمی کنند.


اگرچه پیرن بیشتر در مردان بین 40 تا 70 سال شایع است ، اما می تواند در هر سنی ظاهر شود.


گاهی اوقات برخی از افراد مبتلا به بیماری پیرن فکر می کنند که دچار اختلال نعوظ هستند ، اگرچه بیماری پیرن یک مشکل متفاوت است.

بسیاری از مردان میانسال امروز به ملاقات من می آیند تا از گرایش و انحنای آلت تناسلی خود شکایت کنند. خود بیمار اغلب ادعا می کند که قسمتی از آلت تناسلی او سفت شده و مانند سنگ شده است ، این دقیقاً در معاینه فیزیکی صادق است.

پلاک چه نوع بیماری است؟

پلاک پیرونی یک بیماری نسبتاً شایع است ، 10 درصد مردان تا حدی در زندگی خود از آن رنج می برند. البته به تنهایی ؜ ؜ علامت دار هستند.


در این بیماری ، ضایعه ای شبیه پلاک سخت در بافت های داخلی آلت تناسلی ایجاد می شود که باعث انحنا و گاهی درد در هنگام نعوظ می شود.

بیشتر این ضایعات در سطح پشتی آلت تناسلی ایجاد می شود.

علت دقیق آن ناشناخته است ، اما علل آن شامل سابقه جراحی آلت تناسلی ، شکستگی آلت تناسلی ، افزایش سن و عادات نامناسب جنسی است.

برخی از داروها مانند فنی توئین و پروپرانولول می توانند باعث ایجاد پلاک شوند.


افرادی که در طول رابطه جنسی نعوظ کامل ندارند ، بیشتر در معرض آسیب مزمن و تجمع پیشرونده پلاک هستند. احتمال ابتلا به پلاک در افراد دیابتی بیشتر است.


علائم عبارتند از:

لمس بافت سخت روی شفت آلت تناسلی ، انحنای آلت تناسلی ، کوتاه شدن آلت تناسلی ، درد هنگام نعوظ و در برخی موارد اختلال نعوظ.

پنومونی یا انحنای آلت تناسلی را درمان کنید

بهترین و قطعی ترین روش برای درمان پلاک ، برداشتن آن با جراحی است. با کمک یک عمل جراحی ، متخصص اورولوژی پلاک های ایجاد شده در زیر پوست آلت تناسلی را برداشته و آلت تناسلی را به حالت نرم سابق باز می گرداند.

ارتباط بیماری پیروژنیک و اختلال نعوظ در مردان

پلاک یا بافت اسکار پیرن روی آلت تناسلی ایجاد می شود و نحوه تأثیر آن بر نعوظ در افراد مختلف متفاوت است. در برخی موارد ، پلاک نسبتاً نرم است ، اما در موارد دیگر می تواند سفت باشد و بندرت شبیه استخوان می شود. در بیشتر موارد ، پلاک در ابتدا نرم است ، اما با گذشت زمان سفت می شود. در طول این مدت ، ظاهر آلت تناسلی هنگام نعوظ ممکن است تغییر کند تا بالاخره ظاهر آلت تناسلی تثبیت شود. اندازه ، شکل ، محل و درجه سفتی پلاک بر نعوظ فرد تأثیر می گذارد.


پلاک می تواند در هر قسمت از پوشش آلت تناسلی (آلبوژین تونیک) و گاهی بین یا درون آن لایه ایجاد شود. اکثر مردان فقط یک پلاک روی آلت تناسلی دارند. با این حال ، دو یا چند صفحه نیز می تواند تشکیل شود. آلت تناسلی را می توان در هر جهت خم یا تحت فشار قرار داد و در موارد شدید زاویه انحنا می تواند از 90 درجه تجاوز کند. برای بسیاری از مردان ، بیماری آلت تناسلی همچنین طول آلت تناسلی را در هنگام نعوظ کوتاه می کند.


اختلال نعوظ مربوط به بیماری پیرن در مردان شایع است. در مورد اختلال نعوظ ، درمان بیماری پیرن اغلب شامل درمان اختلال نعوظ است.


درد در پیرنه

وقتی پنومونی شروع می شود ، پلاک یا بافت زخم ممکن است در حین رابطه جنسی تحریک یا دردناک نباشد. این شرایط سرانجام به خودی خود برطرف می شود. با این حال ، تثبیت آلت تناسلی ممکن است 6 ماه یا بیشتر طول بکشد. در برخی موارد ، مردان ممکن است در هنگام نعوظ به دلیل انحنای آلت تناسلی دچار درد شوند. همچنین ممکن است یک زن یا مرد به دلیل انحنای شدید آلت تناسلی دچار اختلال نعوظ شوند.


یکی از اصلی ترین بیماری هایی که باعث ایجاد انحنای آلت تناسلی می شود پیرن است که شامل ضربه به آلت تناسلی در هنگام نعوظ می شود. پیرن رشد بافت فیبری در آلت تناسلی است که منجر به نعوظ دردناک می شود. به


شکل و اندازه آلت تناسلی متفاوت است و خمیدگی هنگام نعوظ لزوماً نگران کننده نیست.

ت که این بیماری را تجربه کنید و درد ، آنحنا ، طول یا سایر ناهنجاری های آلت را تجربه کنید ؛ شما یا شریک زندگی تان را آزار می دهید ؛ ممکن است خواستار این باشید که به پزشک مراجعه کنید.

عوارض بیماری پیرونی ممکن است شامل موارد زیر باشد:


عدم استفاده در برقراری رابطه جنسی

مشکل در استفاده به نعوظ یا حفظ آن (اختلال نعوظ)

اضطراب یا استرس در مورد موارد جنسی یا ظاهر آلت تناسلی

استرس به زمان داشتن رابطه جنسی با شریک زندگی خود

مشکلات باروری ، به علت مقاربت دشوار یا غیرممکن

کاهش طول آلت تناسلی مرد

درد آلت تناسلی

تشخیص بیماری پیرونی

تغییر برای ایجاد وجود اسکار در آلت تناسلی و تشخیص بیماری پیرونی ؛ معاینه فیزیکی فرد کافی است. سایر شرایط ؛ به ندرت ، باعث ایجاد علائم مشابه با این بیماری می شود و لازم است که با بررسی بیشتر رد شود. آزمایشاتی برای تشخیص بیماری پیرونی و درک دقیقا چه عاملی باعث ایجاد این علائم می شود ؛ صورت می گیرد ؛ این آزمایشات موارد زیر را شامل می شود:


معاینه جسمی

در حال حاضر که آلت تناسلی مرد برآمدگی داشته باشد ، پزشک آن را احساس می کند (لمس می کند) تا محل و میزان بافت اسکار را مشخص کند. او ممکن است طول آلت تناسلی فرد را نیز افزایش اندازه کند. در صورت بدتر شدن شرایط ، این اندازه لازم را برای تعیین اینکه آیا آلت تناسلی مرد کوتاه تر شده است یا خیر کمک می کند. پزشک ممکن است از فرد بخواهد تا عکسهایی از نعوظ آلت تناسلی خود در منزل تهیه کند. این می تواند میزان آنحنا ، محل بافت اسکار یا سایر جزئیات آلت را مشخص کند که می توان به بهترین روش درمان کمک کرد.


سایر آزمایش ها

پزشک ممکن است سونوگرافی یا آزمایش دیگری انجام دهد تا آلت تناسلی فرد را در راست راست شدن معاینه کند. قبل از آزمایش ، به احتمال زیاد تزریق مستقیم به آلت تناسلی مرد انجام می دهد که باعث نعوظ آن می شود.


سونوگرافی رایج ترین آزمایش برای تشخیص ناهنجاری های آلت تناسلی مرد است. آزمایشات سونوگرافی از امواج صوتی برای تولید تصاویری از بافت نرم استفاده می کند. این آزمایشات می تواند وجود اسکار ، جریان خون به سمت آلت و هر ناهنجاری دیگر را نشان دهد.

روش های درمانی پیرونی کدامند؟

دو نوع روش متداول جدید جهت درمان استفاده می شود:


۱- درمان های غیر جراحی و داروئی

صادقانه باید هیچ یک از روش های درمان غیر جراحی از قبیل را انجام ندهم: ۱- سنگ شکنی ۲- تزریق کورتون ۳- مصرف داروهای ضدالتهاب ، قرص وراپامین ، هیچ تأثیری در درمان بیماری ندارد.


۲- درمان جراحی

قطعی ترین روش و مؤثرترین روش درمان جراحی پیرونی می شود.


روش های مختلف جراحی برای درمان پلاک پیرونی  وجود دارد که عبارت از:


۱- برداشتن منطقه سفت شده است


هر گونه برش در لایه پوشاننده آلت یا تونیکا آلبوژینه می تواند باعث پنچری و نشت وریدی شده و باعث بین رفتن نعوظ و سفتی آلت تناسلی شود و در تکنیک برداشتن پلاک امکان پذیرش این عارضه بسیار بالا باشد و من نمی خواهم.


2- روش پلیکاسیون (Plication)


در این روش بدون دست زدن و بریدن منطقه سفت شده فقط با چند بخیه آلت تناسلی را از حالت کجی به حالت نرمال درمی آوریم. حسن بزرگ این عمل که درمان طلائی انحناء آلت است: هیچ خطری ناتوانی جنسی بعد از عمل ندارد. تنها عارضه این عمل کوتاه شدن کمتر از یک سانت آلت تناسلی می شود که زیاد به چشم نمی خورد.


۳- گذاشتن پروتز


در موارد بیماری پیرونی شدید و انحناء پیچیده آلت یکی از روش های درمانی می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد