تنگی مجرای چیست

تنگی مجرای در زنان و مردان و آقیان و کودکان درمان قطعی این بیماری چگونه است

تنگی مجرای چیست

تنگی مجرای در زنان و مردان و آقیان و کودکان درمان قطعی این بیماری چگونه است

زگیل تناسلی در دختر مجرد

تشخیص زگیل تناسلی در زنانی که آزمایش پاپ اسمیر انجام داده اند

از آنجا که تشخیص زگیل تناسلی اغلب در مردان و زنان دشوار است ، پزشکان اغلب از محلول رقیق اسید استیک برای برداشتن آنها و بررسی آنها با ابزارهای خاص مانند کولپوسکوپ استفاده می کنند.

 

# نمونه برداری از سلول های دهانه رحم

مهم است که زنان به طور منظم معاینات لگن و آزمایش پاپ اسمیر را انجام دهند. می توان از آن برای تشخیص تغییرات دهانه رحم ناشی از زگیل تناسلی یا اولین علائم سرطان دهانه رحم در زنان استفاده کرد.

 

برای آزمایش پاپ اسمیر ، پزشک از دستگاهی به نام اسپکولوم برای بازکردن دهانه رحم استفاده می کند و سپس از یک ابزار برای تهیه بیوپسی (نمونه) از سلول های دهانه رحم استفاده می کند. در نهایت ، سلول ها زیر میکروسکوپ بررسی می شوند.

زگیل های تناسلی معمولاً علائم بالینی درد ، سوزش یا ترشح را نشان نمی دهند و معمولاً وارد جریان خون نمی شوند و به صورت موضعی ایجاد می شوند. این زگیل می تواند بر روی هر غشای مخاطی و پوست خراشیده نشسته و به سلول و هسته آن حمله کرده و تکثیر شود.

 

بسیاری از بیماران از ظاهر ضایعات ناخالص (نقاطی در ناحیه تناسلی) که ناگهان روی آلت تناسلی ظاهر می شوند و روز به روز بر تعداد و اندازه آنها افزوده می شود ، شکایت دارند. همانطور که قبلاً ذکر شد ، این بیماری در دختران معمولاً بدون علامت است و خود به خود برطرف می شود ، بدون ایجاد مشکلات جدی برای سلامتی. بنابراین ، یک فرد می تواند به ویروس مبتلا شود ، اما خود به خود بهبود می یابد. یا به طور تصادفی شریک جنسی یا نامزد خود را بدون این که بدانید آلوده کنید. با این حال ، ظاهر گوشت اضافی در ناحیه تناسلی یا اطراف مقعد می تواند یکی از اولین علائم زگیل تناسلی در یک دختر باکره باشد.

روشهای پزشکی برای درمان زگیل تناسلی

یکی از روش های درمان زگیل تناسلی کرایوتراپی است. این روش مانند سایر روشها نمی تواند مواد زیر بالینی را حذف کند و میزان عود ضایعات سرما زا بین 25 تا 40 درصد است. درمان با این روش نیاز به جلسات مکرر دارد.

 

یکی از م effectiveثرترین روش های درمان زگیل تناسلی استفاده از لیزر CO2 است که تقریباً دو برابر روش هایی مانند کرایوتراپی م effectiveثر است و میزان عود بیماری پس از درمان نسبت به روش های دیگر کمتر است. سایر مزایای این روش نسبت به روش انجماد پس از درمان کمتر محتمل است.

همچنین درمان با این روش نیاز به جلسات کمتری نسبت به روش انجماد دارد ، بنابراین گاهی اوقات زگیل ها پس از اولین جلسه درمان از بین می روند.

این تصور غلط وجود دارد که بخارات لیزر باعث انتشار ویروس به ناحیه تناسلی می شود ، در این صورت بیمار باید بعد از هر جلسه درمان زگیل میترال بیشتری داشته باشد.

دستگاه های لیزری در مراکز معروف مجهز به دستگاه های خلاء هستند که به طور همزمان بخارات لیزر را جذب می کنند و هیچ خطری برای درمانگر یا بیمار ندارند.

اثربخشی درمانی این روش بیش از 90 درصد است و احتمال عود بیماری بسیار کم است.

روش دیگر درمان زگیل تناسلی استفاده از گاز هیدروژن است. در این روش ، موقعیت با دمای تقریباً منفی دویست درجه سانتیگراد با گاز هیدروژن آورده می شود و ضایعه منجمد می شود. این روش یکی از م waysثرترین روش ها برای درمان زگیل های کوچک آلت تناسلی در مردان و زنان است. کارایی این روش بین 79 تا 88 درصد است.

چگونه بفهمیم زگیل تناسلی داریم؟

ویروس HPV معمولاً هیچ علامتی ندارد ، اما وقتی علائم خفیفی داشته باشد ، می تواند به راحتی و به همین سادگی گسترش یابد.

 

علائم زگیل بسیار شبیه علائم تبخال تناسلی است ، از جمله:

 

درد خفیف و خونریزی

انسداد ادراری

ترشح و هیدراتاسیون در ناحیه زگیل تناسلی

خارش و سوزش

گاهی علائم طی چند هفته تا چند ماه ناپدید می شوند ، اما باید توجه داشت که معاینه لگن برگشت پذیر است و سپس به بیماری جدی تبدیل می شود.

چرا زگیل تناسلی در دختران مجرد درمان می شود؟

تشخیص زودهنگام و درمان سریع می تواند به جلوگیری از سایر عوارض زگیل تناسلی کمک کند. عوارض زگیل تناسلی شامل سرطان دهانه رحم ، واژن ، فرج ، مقعد ، دهان و گلو است. شروع یک برنامه درمانی ، از جمله مراجعه به پزشک ، می تواند به کاهش انتقال جنسی یا مادرزادی HPV کمک کند. درمان زگیل تناسلی می تواند کمک کننده باشد

ظیر سرطان ضعیف می شود به شکل فعال در آید.

 

شیوه های درمان زگیل تناسلی در دختران باکره و زگیل تناسلی در زنان بوسیله پزشک و ملاحظه به مکان درگیر شده و میزان زوائد مشخص می شود. با توجه به عقیده پزشک ممکن است از داروهای موضوعی مانند پودوفیلین یا روشهای دیگر مانند لیزر زگیل تناسلی ، نیتروژن مایع و… استفاده شود.

 

درمان زگیل تناسلی در زنان و دختران باکره اگر قصد بارداری دارید یا ازدواج کرده اید بسیار مهم است. زیرا باعث گسترش ویروس ها و ابتلا به بیماری های خطرناک می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد